tirsdag 14. oktober 2008

Overhørt / opplevd på jobb

Dette er en ny spalte. Veldig energibesparende og til de grader lettvint - referer kun ordrett ting vi har møtt på vår vei.

Opplevd på jobb

Kollega (gestikulerende med bananskall uten spor av ironi): "Du! Når jeg kaster dette bananskallet på deg kommer du til å bli forelsket i meg!"
M: "Ville ikke tatt sjansen på det, for å si det sånn..."
Kollega: "Bli med på do og kline, da?"
M: "..."

Overhørt på jobb

Jente på skolebesøk kommer bort til skranken i museet og begynner å småprate med ekspeditøren. Jevnaldrende gutt føyser henne vekk.
Gutt: "Gå vekk! Alltid skal du sjekke opp alle ekspeditørene! Dette kan jeg mye bedre enn deg!" (Jenta mumler grettent og går)
Gutt(tilfreds glisende, henvendt til ekspeditrisen): "Du skjønner, jeg er flink til å sjekke damer, jeg!"
Ekspeditrisen (rimelog paff): "Jøss! Men er du sikker på at du skal sjekke opp en gammel kjerring som meg, da?" (hun er 35, red.anm)
Gutt: "Det er klart! Det er ingen damer som kan motstå meg!"
Ekspeditrisen: "Det får'n si! Hvor gammel er du, da, gutten min?"
Gutt (fornøyd): "11 år!"
Ekspeditrisen: "Du skjønner, jeg kommer i fengsel hvis du skal drive og sjekke opp meg. Jeg foreslår at du prøver henne der borte (peker i min retning) i stedet. Hun er ganske mye yngre enn meg."
Gutt: (zoomer meg inn med skeptisk laserblikk) "Hvor gammel er hun, da?"
Ekspeditrisen: "Mange år yngre enn meg i alle fall! Du kan jo prøve. Men si meg; hvor har du lært disse fantastiske damesjekkekunstene?"
Gutten (Sukker selvtilfreds): " Åh...nei, du vet, det er bare et sånt naturlig talent jeg har...Jeg bare er sånn!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg til å lese mer om hva dere opplever og overhører! Genialt!

. sa...

hahahaha.i love you!