onsdag 28. januar 2009

Disse tingene gjør meg...

...skremt: Den fake, men veldig naturtro hesten jeg møter hver gang jeg runder hjørnet på Sehestedts plass. Den står bom like bom stille utenfor den samme butikken hver dag, og jeg reagerer på samme måte. Hver dag: "Iiih! Hjelp! Hest i Olso sentrum!"
...skeptisk: Damer fra kvinnebevegelsen som er usedvanlig gjerrige på smilet. Det nifseste er de som ikke en gang smiler når de ler.
...harmonisk: Å få synge Mozarts requiem. Lenge leve den rosa parykken.
...lattermild: At gullfisken, sammenliknet med meg, blir den rene Einstein når det kommer til hukommelse. Bra jeg ikke har briller å glemme igjen.
...mektig irritert: å prestere å slette alt innholdet i mobilalmanakken min(Som var den eneste almanakken, vel og merke. Nå har jeg ingen.)ved et tastetrykk i ørska. Damn! Timelister, avtaler, ferier.Vekk. Alt sammen!

I tillegg kommer selvfølgelig...
Daglig humorinnslag: Ari Behn. Mannen er jo i ferd med å bli rablende gal. Skjønt metaforen "Erlend Loe er som et furubord" er både kreativ og snasen. Skål!

Ingen kommentarer: