tirsdag 24. februar 2009

Kong Vinter

I Trondheim er det vinter. Det betyr slaps. Det betyr is. Det betyr busser som aldri kommer, og søppel som aldri blir hentet.
Heldigvis finnes det noen lyspunkt i elendigheten, her er noen.

  • Muligheten til å ha snøballkrig
  • Sitte inne på kafé og se ut, sent på kveld
  • Det er enda lenge til eksamen
  • Jeg har klart å få min nye husfred-plante til å overleve helt siden lørdag
  • Muligheten til å gå på ski og ake og kjøre snowboard (selv om jeg ikke har råd til det siste)
  • Jeg skal snart til Oslo og besøke M, hvilket betyr å gå på byen, kjøpe sko og skrive masse låter
  • Muligheten til å se at det er dårlig vær, for så å sitte i sofaen med kostymedrama og sjokolade hele dagen
  • Intet behov for å barbere legger og slikt, da ingen skal se dem likevel gjennom mine tykke strømpebukser

Og ikke minst: gleden over at snart, snart er det asfalt, sol og sykkel igjen.

Ingen kommentarer: