søndag 7. juni 2009

Sosiologiske eksperimenter på halv tolv

Denne spalten har vi latt ligge alt for lenge. Ikke fordi vi ligger på latsida, snarere tvert imot; av ymse årsaker har vi ikke hatt muligheten til å prioritere utagerende sjekking med sosiokulturell forskningsprofil på alt for lenge. Med andre ord: tida var inne for et nytt framstøt.

Sted: Rick's Café, Trondheim
Tid: Tidlig til halvseint
Anledning: "Eksamensfest"

Alt ligger til rette; vi er pene gutter og jenter, blide, glade, fremmadstormende, med mulighet til å sove lenge på søndag. Hva kan gå galt?

Plan:
Dumme som naut i cava-rus brukte vi ikke vorspielet til å klekke ut noen fornuftig slagplan. Men pene og glade, det ble vi.
Idemyldringa i det stilleste hjørnet på Rick's brakte heller få og lite orginale forslag til hvordan dette kunne gjennomføres. De gikk ca sånn:
1 - Radartesten (oppvarmingsøvelse)Hvor mange klarer du å suge inn i magnetfeltet ditt ved hjelp av bare blikkontakt? Det er ikke lov å gjøre obskøne bevegelser, mime eller rope over gulvet. Utgangspunktet må være minst 5 m. avstand.
2 - Sjekk opp alle iført rutete skjorte.
3 - Finn den absolutt kjekkeste i lokalet - sjekk ham opp på ordentlig.
4 - Få en date.

Ok; Reality check
1 - Fair enough. Radaren er det ikke noe i veien med. Flere vellykkede acts gjort - ferdig med det.
2 - Da rute-skjorte ble in i 2006 var det et kvalitetsstempel. Det er det ikke lenger. Alle gutter/menn mellom 19 og 34 har minst tre rutete skjorter i skapet, og de tar på seg en av dem når de går på byen. Med andre ord en umulig oppgave!
3 - Jorden kaller. Det finnes ikke kjekke menn på Rick's. Det finnes heller ingen stygge menn på Rick's. Alle er like, det er umulig å se forskjell.
4 - Vil ikke ha en date som er lik alle andre menn med rutete skjorte på Rick's. Basta.

Evaluering, klokka 03.15, trappa ved Samfundet. Tre jenter, to kebab, en falafel.
M: - Jeg schkal shkrive et blogginnlegg om dette når jeg kommer hjem. Tittelen shkal være "Alle menn er schvin". Faen, jeg hater dem, de er like alle schammen!
Nora: - Ikke gjør det. Du kommer til å angreh. Eller melde dæh inn i Ottar!
I: - Men alle menn er ikke schvin! Det er bareh de derre derre der som ehr det!
M: - Jeg er ikke sint, bare veldig, veldig skuffah! Jeg er en hyggelig dame, jeg elsker i utgangspunktet alle menn, såh visher det seg at et stort kvantum av dem ser identischke ut, oppfører seg identischk, er identiske mongoer. Skuffa er ordet!

Favorittsitater
(Alle avlevert av samme fyr. Han skal ha for innsatsen, selv om den på ingen måte veide opp for dypt utringet t-skjorte, hatt, sleik og solbriller innendørs.)

"Hei! Har dere også ferie nå? Både jeg og kompisen min har strøket i minst ett fag! Partey!"

"Skal vi ikke bare gå og kline?"

"Vennina di kanke si nei til kompisen min. Han er uimotståelig, akkurat som meg"
(M: "Åh, det tror jeg ikke skal bli noe problem")

Konklusjon:
Det er bra å ha trua. Det er bra å ha innsatsvilje. Det er bra å ha guttevenner som virkelig kan danse. Enda bedre; danse uten å antaste.
Ut over det er det bare å krysse fingra, håpe på det beste og at det finnes inteligent liv der ute. Skitt fiske, som dem sier.

2 kommentarer:

Gunhild sa...

love it! sosio-ekspriment er tingen!

Anonym sa...

ehehe, like it :)