mandag 30. mars 2009

Du tror det ikke før du får se det -

Men hva skjer når du faktisk ser det?
Jo; verdensbildet ditt løser seg opp og føyer seg sammen på nytt, litt annerledes enn tidligere. Det kan umulig være sunt.

Rekk opp hånda den som ikke på ett eller annet tidspunkt har slått seg på kneet og ledd av Tines voldsomt innovative 40/60-juice? Hvem i all verden vil ha juice med vann? Og gud bedre, hvem gidder betale for det?
SVAR: Mange.
På arbeidplssen min er det vanlig praksis å fylle 60 % av glasset sitt med juice fra juiceautomaten, så fylle på de resterende 40 % av glasset fra vannautomaten.
Hæ, liksom? Jeg er en fisk på land. Jeg gaper i forskrekkelse.
Ingen skal få meg til å tro at dette er noe man gjør med skråblikk på finanskrisa, et slags puritanistisk, selvpiskende hensyn til bedriftens økonomi - til dét er forlagsfolk alt for godt vant. De liker det - jeg tviler ikke ett sekund på at de råkostsalatgomlende, langrennsgående forlagsbransjemenneskene jubler over denne nyvinninga. Nå trenger de jo ikke blande sjøl lenger.

Ingen kommentarer: