fredag 15. mai 2009

This means vår!

Vi kaster oss nå på en bølge med forhåpentligvis hyppige oppdateringer - annenhver dag, minst. Alltid like spissformulerte, alltid like festlige.
Tilståelse: Jeg fikk egentlig bare dårlig samvittighet da jeg så at Nora hadde skrevet og at jeg ikke hadde det.

Kort liste fra ukas offisiellt siste arbeidsdag (helg er bare et borgerlig påfunn):

Tegn i tida
1) Kjolevær. Jeg er en kjolejente, Oslo har kjolevær. Derfor passer vi sammen.
2) Økende nerdefaktor. Fristen for studiesøk går ut i dag. Har man søkt? Åjada - glem alt jeg tidligere har skrevet om hvor intenst jeg hater studenter - snart skaffer jeg meg briller med to meter bred innfatning og vindusglass og seiler inn på Blindern.
3) Park! Parkgrilling, parkpilsing, parklesing, parksjekking, parkebille, parkvakt, parkliv!
4) Aleksander Rybak. Years ago, when I was younger, fant jeg ham smått sjarmerende. Pene mørke øye, vidunderbarntraumer, fele og barnlig entusiasme har en umiddelbar effekt på meg. Umiddelbar, om enn meget kortvarig. Nå er kvota mi full! Jeg vet ikke hva som bli mest uutholdelig når det kommer til hva vi kan vente oss av mediedekninga; at han vinner GP eller at han ikke gjør det?
5)< Glade mennesker. Nordmenn får det bedre om våren. Nettopp stakk en dame fra skjønnlitteraturavdeligen ett stykk gledesstrålende hode samt et brett inn på kontoret mitt og sa :"Kokosbolle? Vi har fått tonnevis fra Den Lille Kokosbollefabrikken på Sagene!" Oh, joy!
6) Jeg danser. Fyttigrisen, men jeg innrømmer det. Hver gang P3 spiller Shake it gjentar dette seg. Senest i morres, mens jeg egentlig hadde en alvorlig diskusjon med meg selv om hva jeg skulle ha på meg. Jeg danset i vei, og endte opp med den blå sommerkjolen. Ringen er slutta, can you believe it?

Ingen kommentarer: